Få 10% ved køb af 5 eller flere eksemplarer

Historiepædagogik

50,00 DKK

215 på lager

-
+

Beskrivelse

Udgangspunktet for denne bog er tosidet, dels at behandle de faglige forudsætninger, som læreren eller den lærerstuderende skal reflektere over for at kunne være en dygtig historielærer, dels at hjælpe læreren med at få øje på muligheder for udfoldelse af en faglig identitet. Historiepædagogik er en grundbog om historieundervisning, der skitserer, hvilke kompetencer historielæreren skal besidde pædagogisk, didaktisk, metodisk og organisatorisk. Historiepædagogik er også en brugsbog, der viser sin læser, hvordan disse kompetencer kan finde anvendelse. Den viden, de erfaringer og det rum for udfoldelse, historielæreren har, er afgørende for lærerens habitus eller praksisteori. Det vil sige for hvordan historielæreren griber sin undervisning an. Historiepædagogik kan blive en ressource for læseren til at reflektere over forhold omkring historieundervisningen.

Indhold:
Thomas Binderup: Faglig identitet
Sten Larsen: Historiefaget i mere end 100 år
Leon Dalgas Jensen: Historieundervisning og demokratisk deltagelse
Vibeke Ankersborg: Kildekritik som konstituerende for den faglige identitet
Andreas Rasch-Christensen: Hvad ved vi om historieundervisning og historiedidaktik?
Bernard Eric Jensen: Et historiedidaktisk overblik
Jens Pietras: Hvordan lærer børn historie?
Charlotte Poulsen: Praktik i historie
Jens Aage Poulsen: Progression og differentiering
Nanna Bøndergaard Butters: At gøre eleverne til brugere af historie
Tanja Maria Andersen: Samarbejde og kommunikation
Lone Torp Rosenkilde: Begynder- og fortsætterundervisning
Søren Elmerdahl Hemmingsen: At have afgangselever
Henrik Smedegaard Larsen: Professionsudvikling

Udgivelsesår: 2012

Yderligere information

Vægt 0,388 kg

Du kunne også være interesseret i