Få 10% ved køb af 5 eller flere eksemplarer

KvaN 99 – Literacy – sprog og læring

25,00 DKK

111 på lager

-
+

Beskrivelse

Med ’literacy’ som overskrift belyser temanummeret sproget i skolens undervisning og den pædagogiske tanke bag – ikke bare i danskfaget, men over en bred front i undervisningsfagene. At lære et fag er at lære et sprog, og en undervisning, som virker, arbejder bevidst med sproget. Det gælder for faglige læsning, for dansk som andetsprog og for børns sprogtilegnelse. Et centralt begreb er ’multimodalitet’, dvs. at sproget fungerer i forskellige modaliteter, f.eks. lyd, grafer og billeder. Temanummeret vil belyse undervisning og pædagogik med vinklen ’literacy’  – teoretisk og praktisk pædagogisk.

I dette tidsskrift kan du læse følgende artikler:
Peter Heller Lützen: Literacy – et samlet blik
Ruth Mulvad: Sprog og læring
Nikolaj Frydensbjerg Elf: Her er Martin Nysgerrig: En elevs legende konstruktion af skriveridentitet i fysik/kemi
Mette Vedsgaard Christensen: Sprog og læring i genrepædagogikken
Winnie Østergaard, Lone Wulff, Birgit Orluf, Helle Pia Laursen, Uffe Ladegaard og Line Møller Daugaard: Literacyundervisning i flersprogede klasserum
Gertje Lahn Petersen: En alternativ tilgang til dysleksi
Jørgen Frost: Literacy og læsning
Marianne Oksbjerg: Læremiddelanalyse – literacy som analysekriterium

Udgivelsesår 2014

Yderligere information

Vægt 0,18 kg

Du kunne også være interesseret i