Beskrivelse
Tidsskriftet findes kun på e-reolen.
Klasseledelse er en central opgave for læreren i skolen, og klasseledelse er nu også et indholdsområde i alle læreruddannelsensfag ? herunder i faget praktik. Men hvad er klasseledelse egentlig? Og hvordan kan klasseledelse praktiseres? Temanummeret giver bud på disse spørgsmål og uddyber den viden, der foreligger om klasseledelse.
I dette tidsskrift kan du læse følgende artikler:
Lars Qvortrup: Hvordan og hvorfor taler vi om klasseledelse?
Sven Erik Nordenbo: Forskning i klasserumsledelse
Henrik Christiansen: Fleksibel hold- og gruppedannelse
Helle Bjerresgaard: Vitaliserende klasseledelse
Marianne Skovsted Pedersen: Den gode klasseledelse
Helle Plauborg: Klasseledelse og fællesskabende didaktikker
Else Bølling Kongsted: Gruppen – et dannende læringsfællesskab
Per Fibæk Laursen: Fra tugt til relationskompetence
Thomas Binderup: Inkluderende og anerkendende kultur
Udgivelsesår 2011