Beskrivelse
Alle har erfaring med undervisning. De fleste har en mening om undervisning. Mange har interesser i skolens undervisning. På den baggrund er det næsten selvfølgeligt, at spørgsmålet om, hvad undervisning er som fænomen, er til løbende diskussion.
Læs folkeskolens anmeldelse af tidsskriftet her
I dette tidsskrift kan du læse følgende artikler:
Per Fibæk Laursen: Progressiv, konservativ eller virkningsfuld?
Peter Andersen: God undervisning – i et analytisk perspektiv
Katrin Hjort: Evidens og professionelle valg i lærernes arbejde
Hans Jørgen Kristensen: Mere, større og bedre faglighed
Torben Nørregaard Rasmussen og Steen Simonsen: Skolens undervisning skal ’vises’ – ikke ’bevises’
Birte Sørensen: Viden og undervisning – set i et historisk perspektiv
Peter Brodersen: Elevens møde med den æstetiske dimension
Benny Bang Carlsen: Modersmålsundervisning – myter og realiteter
Ulrik Overgaard: Holdningsskolen, det grundtvig-koldske bud på en nutidig skoleform
Sven Primdal: Døren til læring og udvikling åbnes indefra – et skoleeksempel
Udgivelsesår 2009