Beskrivelse
Det moderne menneske skal være kreativt. Kreativitet er en egenskab, som med stigende intensitet efterspørges i erhvervslivet, i skolen og i samfundet i det hele taget. KvaN-nummeret belyser, hvordan dette krav om kreativitet både kan virke livgivende og stressende på skole, elever og lærere. Hvordan kan vi i skole og undervisning på den ene side på en inspireret måde satse på at udvikle kreativiteten hos elever og lærere ? på den anden side være kritiske over for rovdriften på denne menneskelige resurse?
Læs folkeskolens anmeldelse af tiddskriftet her
I dette tidsskrift kan du læse følgende artikler:
Kresten Schultz Jørgensen: Kreativiteten som konkurrenceparameter – hvad skaber det kreative samfund?
Feiwel Kupferberg: Pædagogik, læring og kreativitet. At interagere i kaos
Lars Qvortrup: Kreativitet som vidensform og resurse
Finn Skaarup Jensen: Opfinderi i skolen
Stig Hultén: Innovation og iværksætteri i folkeskolen
Herluf Trolle: Kreativ problemløsning
René Kristensen: Flow og anderkendelse
Steen Hildebrandt: Ledelse, samarbejde og kreativitet – mennesker og skoler skal blomstre
Kirsti F. Rønnow: Didaktiske rytmer
Hans Henrik Knoop: Aspekter af kreative læringsmiljøer
Udgivelsesår 2006