Beskrivelse
Med dette nummer bidrager KvaN til at belyse, hvorfor det er blevet
nødvendigt med mere nuancerede begreber for det, som sker i
undervisningslokalet og i elevernes hoveder. I grundskolen og i
læreruddannelsen og i alle mulige andre sammenhænge, hvor der finder
undervisning sted, stiller man i disse år spørgsmålet: Hvordan lærer
man – og hvad betyder vores viden om læring for vores tilrettelæggelse
af undervisningen?
I dette tidsskrift kan du læse følgende artikler:
Finn Collin: Socialkonstruktivisme – et erkendelsesteoretisk og ontologisk standpunkt
Jens Rasmussen: Læring og læringsteorier
Per Schultz Jørgensen: Identitet som social konstruktion
Mads Hermansen: Virksomhedsteori – Konstruktivisme. Modsætning eller?
Kirsten Krogh-Jespersen: Konstruktivisme og undervisning
Birte Sørensen: Konstruktivisme og litteraturpædagogik
H. C. Hansen: Eksistens eller konstruktion?
Marianne Poulsen: Levet liv og læring
Mogens Lyster: IT i undervisningen – en udfordring til læringsmiljøet
Udgivelsesår 1999