Få 10% ved køb af 5 eller flere eksemplarer

KvaN 126 – Skolens rum

65,00 DKK

63 på lager

-
+

Beskrivelse

Skolens undervisning forbindes ofte med klasseværelset, og det der foregår inden for dette rums fire vægge. På skolerne møder man hyppigt klasseværelser med klassisk indretning og lange gange, og det kunne se ud til, at den viden, vi har om børns motivation og læring ikke har sat sig større spor. Arkitektur og indretning indlejrer bestemte forståelser af skolens praksis og kan forstærke tendensen til, at lærerne kommer til at gentage den undervisning, de selv har erfaring med. Der er dog fornyet interesse for at gentænke skolens rum. Nye skoler, der bryder med tidligere skolebyggerier, fleksible lokaler og tanker om ’den åbne skole’ indtager en central plads heri. I temanummeret stiller vi skarpt på skolens forskelligartede rum og de muligheder for undervisning og læring, som de åbner for.

I dette tidsskrift kan du læse følgende:

Winie Ricken: Læringsrum med handlemuligheder i samspillet mellem arkitektur og pædagogik

Ella Jørgensen: Det fleksible klasseværelse – giver didaktiske muligheder

Rosan Bosch: Riv klasseværelserne ned!

Dorte Vang Eggersen og Lene Lovatt: Litteraturundervisning på Galgebakken i Espe

Anders Vestergaard Thomsen og Mari-Ann Skovlund Jensen: Skole-virksomhedssamarbejde – også en del af skolens rum

Birte Debel Hansen: Rum og didaktik – et erfaringspædagogisk blik

Kristian Toft: Almas Intelligente Have

Diana Rigtrup og Dorrit Hansen: Dannelsesidealer i udeskoledidaktik

Annamay Michelsen og Dorthe Junge: Eksterne læringsrum – flere fluer med et smæk

Udgivelsesår: 2023

Yderligere information

Vægt 0,180 kg

Du kunne også være interesseret i