Få 10% ved køb af 5 eller flere eksemplarer

KvaN 115 – Bæredygtighed

65,00 DKK

60 på lager

-
+

Beskrivelse

Begrebet bæredygtighed optræder hyppigt og i mange sammenhænge. Og set i forhold til skole og undervisning har bæredygtighed mange former og mange begrundelser. I KvaN ønsker vi at stille skarpt på bæredygtighed i et klimaperspektiv. Hvilken betydning har og skal bæredygtighed have i en skolesammenhæng? Og hvilken rolle skal skolen spille i forhold til tanker om bæredygtighed, hvor også hensynet til andre bæredygtighedsemner har betydning for, hvordan klimaproblematikken kan forstås og vurderes? Eksempler på disse andre emner har vi fx i FNs verdensmål. Temanummeret giver bud på svar på disse spørgsmål og uddyber den viden, der foreligger.

I dette tidsskrift kan du læse følgende artikler:
Steen Hildebrandt: Mål for verden og verdens udvikling
Lone Belling: Fra almendannelse til bæredygtig dannelse
Mads Strarup og Hanne Fie Rasmussen: Bæredygtige refleksioner
Perspektiver på sammenhængen mellem bæredygtighed og uddannelse
Andreas Lloyd: Jordboen – det 21. århundredes medborger
Søren Witzel Clausen: Seks centrale analytiske forhold med relevans for undervisningen i bæredygtig udvikling
Peer S. Daugbjerg og Mette Hesselholt Henne Hansen: Vedkommende verdensmål via engineering
Johannes Andersen: Grøn autoritær individualisme – måske! Om klimakamp og unges identitet
Thomas Aastrup Rømer: Bæredygtighedens indre konflikt

Udgivelsesår: 2019

Yderligere information

Vægt 0,18 kg

Du kunne også være interesseret i