Få 10% ved køb af 5 eller flere eksemplarer

KvaN 114 – Spildidaktik

65,00 DKK

45 på lager

-
+

Beskrivelse

Spil og spildynamikker har til alle tider fascineret mennesker. Spil skaber engagement gennem leg, hvor alle kan være deltagere. Spil har klare mål og regler, hvor man kan fejle – og prøve igen. Et godt spil indeholder interessante udfordringer og muligheder for selv at træffe valg. Alt sammen er kendetegn, som også kan genfindes i den gode undervisning. Der kan ligge og tillægges mange meningsfulde former for faglighed i et godt spil. Temanummeret introducerer til feltet i både et alment- og fagdidaktisk perspektiv.

I dette tidsskrift kan du læse følgende artikler:
Thorkild Hanghøj: Brug af spil som meningsfulde udfordringer i undervisningen
Andreas Lieberoth: Hvorfor lokker spilskærmene så meget? Motivation, psykologi og syv spillermotiver
Tore Neergaard Kjellow: Inklusion gennem gamification
Rasmus Fink Lorentzen: Computerspil i dansk: På sporet af en alternativ læringsvej?
Om computerspillet som kulturel tegnpraksis
Sven Strandbygaard: Brætspil som didaktisk redskab
Marianne Dietz: Om at spille en rolle i et rollespil om fortiden
André Chercka: Programmering – en del af den digitale dannelse?
Alice Bonde Nissen: Den skæve bille og den spirituelle ørkenvandring – om spil i danskundervisningen
Anne Mette Thorhauge og Michael Valeur:  Spildesign og medborgerskab

Udgivelsesår: 2019

Yderligere information

Vægt 0,18 kg

Du kunne også være interesseret i