Få 10% ved køb af 5 eller flere eksemplarer

KvaN 113 – Skole-hjem-samarbejde

65,00 DKK

459 på lager

-
+

Beskrivelse

De sidste to hundrede år har skole-hjem-samarbejdet eksisteret som begreb i den danske folkeskole. Det har indgået i skiftende formålsparagraffer, at skolen skal løse sin opgave i samarbejde med forældrene. Det tages for givet, at skole-hjem-samarbejde er til alles bedste, men der spørges sjældent til, hvordan det faktisk føles for familierne at indgå i dette samarbejde. Der stilles store krav til både forældre og lærere. I temanummeret behandles en række af de udfordringer, der knytter sig til skole-hjem-samarbejdet, og der gives bud på, hvordan der kan udvikles nye former for samarbejde, som imødekommer de ændrede vilkår i skolen.

I dette tidskrift kan du læse følgende artikler:
Hanne Knudsen: Fra publikum til performer
Mette With Hagensen: Skole-hjem-samarbejde er folkeskolens kerneopgave
Niels Kryger: Skole-hjem-samarbejde i et børneperspektiv
Anne Littauer: Forældrenes tillid til skolens er fundamentet
Dorte Kousholt: Samarbejde om forskelle – forældrenes samarbejde om børns fælles skoleliv
Noomi Mathiesen: Skolens samarbejde med forældre med etnisk minoritetsbaggrund
Rikke Yde Tordrup: Lærernes samarbejde med markante forældre
Kari Lyngholm Thomsen: Forældresamtalen
Tine Nørregaard Jacobsen: Potentialer og barrierer, når skolen aktivt inddrager forældre i børnenes læring
Anne Hovgaard Jørgensen: Skolens relation til forældrene

Udgivelsesår: 2019

Yderligere information

Vægt 0,18 kg

Du kunne også være interesseret i