Få 10% ved køb af 5 eller flere eksemplarer

KvaN 112 – Bevægelse i skolen

65,00 DKK

369 på lager

-
+

Beskrivelse

Bevægelse i skolen har mange former og forskellige begrundelser. En oplagt begrundelse er elevernes sundhed. En anden er elevernes læring. Det er påvist, at elevernes evne til at fokusere på undervisning bliver påvirket af deres fysiske udfoldelser og deres generelle fysiske tilstand. Og skolereformen er tænkt som en daglig proces, hvor der veksles imellem undervisning og bevægelse. I skolereformen er der således indbygget et specifikt krav om daglig bevægelse i skoletiden. Det kan imidlertidig være en stor udfordring for lærere at opfylde dette krav. Der skelnes mellem bevægelse som pauseaktivitet, bevægelse som leg og bevægelse som en didaktisk tilgang til undervisningens indhold og elevernes læring. Temanummeret introducerer til disse forskellige tilgange, til deres pædagogiske baggrund, samt til hvilke handlemuligheder lærere har for at inddrage bevægelse i skolen.

Læs anmeldelse af tidsskriftet her 

I dette tidsskrift kan du læse følgende artikler:
Annemari Munk Svendsen: Baggrunde for bevægelse: En analyse af centrale ytringer i dagspressen om motion og bevægelse i skolen i perioden 1996-2013
Jens-Ole Jensen: Bevægelse og dannelse
Henrik Taarsted Jørgensen: Diversitet i lærernes forståelse og oplevelse af motion og bevægelse
Lise Réol: Inkluderende motion og bevægelse
Kasper Lasthein Madsen: Hvad du har i benene, må du også have i hovedet
Jesper von Seelen: Bevægelse og læring
Bodil Borg Høj og Andreas Bolding Christensen: Matematik og bevægelse – hvordan?
Andreas Bolding Christensen og Bodil Borg Høj: Drejeskiven – et værktøj til udvikling af bevægelsesaktiviteter i et almendidaktisk perspektiv

Udgivelsesår 2018

Yderligere information

Vægt 0,18 kg

Du kunne også være interesseret i