Få 10% ved køb af 5 eller flere eksemplarer

KvaN 109 – Udsatte børn og unge

65,00 DKK

89 på lager

-
+

Beskrivelse

Danmark halter efter, når det kommer til at løfte elever med svag social
baggrund. Børn, der er udsatte, klarer sig markant dårligere end deres
kammerater. Allerede meget tidligt i et skoleforløb opstår der
systematiske faglige forskelle mellem børn med svag og stærk social
baggrund. Hvordan kan vi arbejde med løsninger, så børn med svag social
baggrund i højere grad får samme muligheder som andre børn, når det
gælder deres uddannelse og videre liv? Temanummeret tager fat om denne
problemstilling og peger på tiltag og løsninger, som kan være med til
at skabe god undervisning for alle børn.

I dette tidsskrift kan du læse følgende artikler:
Kirsten Elisa Petersen: Hvordan kan vi forstå udsatte børn og unge?
Morten Ejrnæs: Risiko, resiliens og livschancer hos udsatte børn og unge
Bente Bjørnholt, Kaja Justesen, Rasmus Højbjerg Jacobsen og Maria Keilow:  Folkeskolereformens intentioner og realitet – i forhold til arbejdet med udsatte børn og unge
Mette Vedsgaard Christensen: Tidlig literacy – forudsætninger og indsatser
Mette Marie Ledertoug: Med styrkebaseret læring som løftestang
Lise Mølgaard og Tine Wåst Nielsen: Intensive læringsforløb – et vitamintilskud for fagligt udsatte unge?
Andy Højholdt: Tværprofessionelt samarbejde
Lotte Hedegaard-Sørensen og Sine Penthin Grumløse: Udsatte børn  og unge i den inkluderende skole
Malene Friis Vesterby, Knud Ryum og Mette Munk: Konkurrence i idrætsundervisningen

Udgivelsesår 2017

Yderligere information

Vægt 0,18 kg

Du kunne også være interesseret i