Få 10% ved køb af 5 eller flere eksemplarer

KvaN 106 – Interkulturel pædagogik

25,00 DKK

67 på lager

-
+

Beskrivelse

Det er nu det almindelige, at der i alle klasser i skolen er elever, som har dansk som andetsprog. Derfor er det en nødvendighed, at læreren er i stand til at planlægge, gennemføre og evaluere en undervisning, som tager hensyn til og gør brug af disse særlige elevforudsætninger. Det drejer sig både om at håndtere flerkulturel kompleksitet med flerkulturelle børne- og ungdomsgrupper og om andetsprogspædagogik. Temanummeret introducerer til  andetsprogspædagogikkens teori og praksis, andetsprogstilegnelse og interkulturelle praksisformer.

Læs folkeskolens anmeldelse af tidsskriftet her

I dette tidsskrift kan du læse følgende artikler:
Garbi Schmidt: Indvandringen og de svære begreber
Ove Korsgaard: National identitet og interkulturel pædagogik
Joy Frimann Hansen: Skolens opgave i det multietniske samfund
Line Møller Daugaard: Tosprogede elever i skolen – et sproglig praksis-perspektiv
Inger Maibom: Sproglig udvikling på tværs i skolen
Mette Ginman og Maria Neumann Larsen: Målrettet undervisning i det flersprogede klassevæelse
Helle Lykke Nielsen: Use it or lose it. Indvandrersprog som kompetence i folkeskolen
Torben Ruberg Rasmussen: Islamisk radikalisering som udfordring for en interkulturel pædagogik
Karsten Mellon: Lærerkompetencer og interkulturel forståelse: Fordybelsesmetoden

Udgivelsesår 2016

Yderligere information

Vægt 0,18 kg

Du kunne også være interesseret i