Få 10% ved køb af 5 eller flere eksemplarer

KvaN 105 – Feedback

25,00 DKK

114 på lager

-
+

Beskrivelse

Der er fokus på feedback i undervisningen som en central del af metodikken og den ønskede kultur i folkeskolereformen. Feedback rummer mange positive potentialer for udvikling og forbedring. Lærerens feedback til eleverne er et af de elementer, der ifølge forskningen har allerstørst indflydelse på elevernes læring. Formålet med feedback er at forbedre kvaliteten af undervisningen ved, at læreren og eleven sammen reflekterer over undervisningen og finder ud af, hvor der er behov for forandring. Temanummeret tager fat om spørgsmål som: Hvad er feedback? Og hvordan giver man konstruktiv og anerkendende feedback, som fremmer gode læreprocesser?

I dette tidsskrift kan du læse følgende artikler:
Helle Bjerresgaard: Feedback og motivation
Kirsten Hyldahl: Hvordan John Hatties feedbackmodel kan rammesætte feedbackprocesser i skolen
Camilla Dindler: Feedback og interpersonel kommunikation
Louise Klinge: Den eksistentielle betydning af feedback
Lis Pøhler: Feedback fra Nationale test – er det en mulighed?
Tina Bering Keiding: Feedback i og på tværs af ’systemer’
Preben Sørensen Stadsgaard: Feedback mellem ledelse og medarbejdere
Hanne Voldborg Andersen: Digital feedback
Kirsten M. Andersen: Undervisning mellem fortælling og feedback

Udgivelsesår 2016

Yderligere information

Vægt 0,18 kg

Du kunne også være interesseret i