Få 10% ved køb af 5 eller flere eksemplarer

KvaN 104 – Undervisningens indhold

25,00 DKK

118 på lager

-
+

Beskrivelse

Folkeskolereformen fra 2014 er udtryk for en ambition om, at den danske skole placerer sig i ’verdenseliten’. Den skal ligge i top i den internationale rangorden. Skolen skal i fremtiden varetage mange forskellige opgaver – ifølge skeptikere så mange, at vægten i arbejdet forskydes fra undervisning til læring og kompetenceudvikling. Det gælder om at lære at lære i stedet for at tilegne sig en specifik viden. Temanummeret undersøger baggrunden for og tendensen i denne udvikling og drøfter, hvordan undervisningens ’indhold’ kan fastholde en central placering i skoleudviklingen.

I dette tidsskrift kan du læse følgende artikler:
Jens Raahauge: Mens vi gnaver på en elefant
Leif Brondbjerg og Carsten Linding: Samfundsudvikling og samfundsfags indhold i folkeskolen
Stefan Ting Graf: Indhold i eksemplarisk undervisning og læring
Lotte Rahbek Schou: Den nye folkeskolelov i spændingsfeltet mellem to dannelsestraditioner
Martin Jørgensen: Litteratur i undervisningen
Morten Blomhøj og Mikael Skånstrøm: Demokratisk matematikundervisning
Monica Carlsson: Kritisk tænkning i naturfag
Thomas Binderup, Jette Vestergaard Jul og Bo Meldgaard: Indhold i reformen
Morten Misfeldt & Thorkild Hanghøj: Spildidaktik – når indhold og aktivitet smelter sammen

Udgivelsesår 2016

Yderligere information

Vægt 0,18 kg

Du kunne også være interesseret i