Få 10% ved køb af 5 eller flere eksemplarer

KvaN 103 – Empiri

25,00 DKK

37 på lager

-
+

Beskrivelse

I alle læreruddannelsens fag og moduler indgår der forventninger og krav om en praksistilknytning, som rækker ud over de ordinære praktikperioder. I dele af disse studier indgår undersøgelser og indsamling af data fra skolerne, som skal indgå i projekt- og bacheloropgaver. Dette temanummer introducerer til begrebet ’empiri’ og til en række centrale metodiske og kildekritiske indgange, som en lærerstuderende skal kende og kunne anvende.

I dette tidsskrift kan du læse følgende artikler:
Torben Nørregaard Rasmussen: Pædagogiske begrundelser – nu med egen empiri
Søren Harnow Klausen: Hvad er videnskab?
Mette Vedsgaard Christensen: Om kvantitative og kvalitative metoder i teori og praksis for lærere
Lotte Hedegaard-Sørensen: Praksisfortællinger og lektionsbeskrivelser
Marie Dahl Rasmussen: Fagdidaktisk udvikling gennem lektionsstudier
Line Hillersdal og Kamilla Nørtoft: Observationer
Klaus Nielsen: Det kvalitative forskningsinterview
Carsten Rønn: Casebaserede undersøgelser
Marianne Høyen: Forholdet mellem ’teori’ og ’empiri’

Udgivelsesår 2015

Yderligere information

Vægt 0,18 kg

Du kunne også være interesseret i