Få 10% ved køb af 5 eller flere eksemplarer

KvaN 102 – Læreren og pædagogen

25,00 DKK

348 på lager

-
+

Beskrivelse

Både læreren og pædagogen er optaget af børns udvikling. Alligevel er der grundlæggende forskel på deres arbejde og deres syn på formålet med det. I nutidens skole er der forventninger om, at lærere og pædagoger arbejder tæt sammen om børns udvikling og læring. Dermed stilles der også nye krav til dem, der skal løse opgaven i praksis. Og dermed til uddannelsen af lærere og pædagoger. Temanummeret belyser de udfordringer, der opstår i samarbejdsrelationen mellem de to personalegrupper og giver eksempler på konkrete problemer og muligheder i det daglige samarbejde i skolen.

I dette tidsskrift kan du læse følgende artikler:
Jan Kampmann: Forskelle i lærerens og pædagogens syn på børn og pædagogik
Dion Sommer: Småbørns læring
Andy Højholdt: Hvilken skole vil vi have?
Peter Møller Pedersen og Elsebeth Jensen: Lærerens og pædagogens kompetencer
David Thore Gravesen og Lea Ringskou: Pædagogen i den nye folkeskole – en ny professionsidentitet?
Lars Wørts: En ny skoleorganisation
Helle Kildevang og Trine Ankerstjerne: Understøttende undervisning – problemer og muligheder
Kari Lyngholm Thomsen: Hvordan konstitueres et team?
Mette With Hagensen: Skole-hjem-samarbejde i et ændret perspektiv
Henrik Balle Nielsen: Lærer- og pædagogstuderende i samarbejde under uddannelse

Udgivelsesår 2015

Yderligere information

Vægt 0,18 kg

Du kunne også være interesseret i