Få 10% ved køb af 5 eller flere eksemplarer

KvaN 100 – Inklusion – Eksklusion

25,00 DKK

6 på lager

-
+

Beskrivelse

Folkeskolen er i gang med at indføre et omfattende inklusionsparadigme, som betyder, at flere elever skal ind i  normalundervisningen. Samtidig ses en vedvarende uddannelseskløft i unges udbytte af deres skolegang. Tilsyneladende er skolen medproducent af både inklusion og eksklusion samt ulighed i uddannelsessystemet.  Dette temanummer handler om både inklusions- og eksklusionsprocesser i skolen – og belyser mulige sammenhænge og eventuelle modsætninger mellem de to fænomener.

I dette tidsskrift kan du læse følgende artikler:
Niels Ploug: Inklusion i folkeskolen i et samfund under løbende forandring
Knud Illeris: Inklusion og eksklusion i konkurrencestatens skole
Jette Steensen: Om kapitalens betydning for inklusion
Janne Hedegaard Hansen: Inklusion og eksklusion
Lisa Rosén Rasmussen og Anne Katrine Gjerløff: Børn i særklasse – inklusion i historisk perspektiv
Lotte Hedegaard-Sørensen: Inkluderende specialpædagogik – læreres perspektiv i praksis
Knud Ryom, Reinhard Stelter og Laila Plannthin: Gruppecoaching og inklusion af udsatte drenge i skolen
Anne Marie Østergaard: Inklusionens didaktik – byggesten og stilladser
Lene Tanggaard og Thomas Szulevicz: Psykologers rolle i inklusionsbestræbelser – en pragmatisk-konsultativ tilgang

Yderligere information

Vægt 0,18 kg

Du kunne også være interesseret i